Pentru KCell a fost importantă implementarea
e-learning în Departamentul vânzări și deservire.
KCell
Damir Tucanov,
trainer superior Departament vânzări și deservire
Despre iSpring am aflat 2 ani în urma, atunci când trainerilor
le-a fost stabilită o sarcină importantă - de a instrui sute
de noi angajați din Departamentul vânzări și deservire.
Este vorba despre aproximativ 600 persoane, care permanent comunică cu clienții și abonații: operatorii Call-Centru, managerii
de vânzări, specialiștii Departamentului lucrul cu abonații.
La acel moment compania noastra abia a lansat o business-direcție nouă - vânzarea smartphoanelor. În toată țara au fost deschise
zeci de magazine retail KCell Stores. Pentru a ajuta clienții
în alegerea corectă a gadget-ului potrivit, era necesar ca angajații
să cunoască toate particularitățile și caracteristicile gadgeturilor
disponibile în stoc.
La început instruirea avea loc în format clasic offline în oficiul nostru din Almatî și în regiuni. Însă după restructurarea companiei numărul trainerilor s-a redus.
Astfel am început să căutăm instrumente care să permită: organizarea instruirii la distanță calitativ și ușor, crearea rapidă a unui volum mare de cursuri, posibilitatea monitorizării cursurilor la distanță.
90% din angajați Kcell demonstrează reușite excelente.
Nivelul de pregătire a vânzătorilor este verificat regulat. Sistemul de monitorizare constă din 3 etape:
1. Cumpărători misterioși, care periodic vizitează oficiile noastre și adresează mai mult întrebări tehnice;
2. Evaluarea activității consultantului de către manager;
Statistica în iSpring este unul din instrumentele principale pentru aprecierea utilității instruirii. În baza rapoartelor iSpring Learn este imediat evident nivelul de pregătire a angajaților. Angajații cu reușite insuficiente sunt supuși testărilor suplimentare sau unui examen oral.
iSpring Learn este o platformă transparentă, care clar demonstrează perseverența angajaților. Din 2015 am elaborat 67 cursuri electronice. Noi adăugăm cursuri noi, deoarece informația despre produsele noastre permanent se actualizează.
În departamentul nostru sunt 10 traineri, dar majoritatea timpului ei dedică rezolvării altor însărcinări iar cu gestionarea cursurilor online iSpring mă ocup doar eu. Colegii mă ajută doar cu materiale pentru cursuri.
E-learning este doar o mică parte din munca mea. Dar cu iSpring o îndeplinesc calitativ și rapid. Elaborarea cursului "de la zero" în iSpring este accesibilă și unui singur trainer.
La început crearea unui curs complicat îmi lua 3-4 săptămâni. Mult timp investeam
în sonorizare și montare. În timp am devenit mai abil și acum crearea unui curs îmi
ia 14 zile.
Timp de 2 ani numărul de angajați s-a mărit cu un sfert: dacă inițial erau instruiți la distanță 600 de persoane, acum instruim 850. Acești angajați fac parte din Call Centru
și oficiile noi de vânzări.
3. Testarea lunară prin iSpring Learn.
Per total suntem foarte mulțumiți de nivelul de pregătire a angajaților. Foarte puțini sunt cei, care nu reușesc să se descurce cu însărcinările - doar două persoane timp de 2-3 luni. Majoritatea angajaților tind spre dezvoltare și creșterea vânzărilor.
90% din angajații noștri demonstrează rezultate remarcabile. Angajații noștri au un spirit de echipă foarte dezvoltat: dacă cineva nu reușește în procesul de instruire, neapărat va fi susținut și ajutat de către colegi.
Unul din avantajele importante a platformei e-learning: poți studia în orice loc în orice moment. Cu ajutorul iSpring Learn angajații noștri studiază materialele necesare pe diferite dispozitive: calculatoare, smartphone, tablete. Este foarte comod prezența regimului offline: descarci cursul pe telefon și-l studiezi. În același timp, toate etapele de instruire, toate răspunsurile la teste sunt salvate pe platforma iSpring imediat după conectarea la internet.
Procesul de instruire a devenit și mai interesant odată cu apariția în iSpring Learn a gamificarii. Angajații ca și copii, se bucură pentru fiecare trofeu câștigat. Acest fapt a motivat și a implicat în instruire în special persoanele care percepeau sceptic formatul de instruire e-learning.
Cu ajutorul iSpring am creat o bază unică de cunoștințe și materiale de instruire în domeniul electronicii la care angajații noștri au acces permanent, pot apela după ajutor și pot primi răspunsurile necesare.